11 November 2008

Ayah ~ Broery Marantika



(yang ini mcm versinya lain sikit oh..)


Kalau si Aki kasih sia lagu nina sia pun sebenarnya ada satu lagu kegemaran ni... lagu ni sentiasa mengingatkan saya kepada Arwah bapa saya yang telah meninggalkan anak2 kesayangannya sejak tahun 2003. Semoga rahmat Tuhan senantiasa memberkati roh ayah saya, meyucikan dan mengampuni dosa-dosa ayah saya selama dia berada di dunia yang fana ini..... sebab Tuhan lebih memahami setiap kita dan memanggil kita bila masa itu telah sampai....

Bukan kamu yang memilih Aku, tetapi Akulah yang memilih kamu. Dan Aku telah menetapkan kamu, supaya kamu pergi dan menghasilkan buah dan buahmu itu tetap, supaya apa yang kamu minta kepada Bapa dalam nama-Ku, diberikan-Nya kepadamu

2 Makabe 12:38-45
Perlunya mendoakan arwah orang yang sudah meninggal untuk penghapusan dosa atau kesalahan mereka.
1 Korintus 3:10-16
Manusia harus diuji dan dibersihkan dengan api agar dimurnikan, maka perlu dibantu atau didoakan agar cepat dibersihkan.
Mazmur 103:8
Perlunya mendoakan atau menyerahkan semua arwah pada belas kasih, kerahiman dan pengampunan dari Allah, yang panjang sabar dan berlimpah kasih setia-Nya.



6 ulasan:

bosing berkata...

Tuhan itu maha pengasih, dia telah pergi, tapi sentiasa memerhatikan di suatu tempat indah..

Bambangan, gembira dia tu kan nampak ko berjaya kan.. God Bless your Father.. And God Bless you...

bosing berkata...

siuk ne lagu..actually.. i miss my father too...

~|..BIAN..|~ berkata...

Sob...sobs... (menyentuh hati)..

aki berkata...

Ya brader..semua pun akan melalui perkara sedemikian..x seorang di dunia nyata ini yg boleh kekal abadi, dorang sudah free dari bebanan yg dorang tanggung selama ini..jadi utk kita yg masih berjuang dlm hidup ini..berjuanglah seperti mereka..

C.Alv.B berkata...

Huhuuu..napa la this week sa sedih ja ni..huhuuu..lagu ni buat sa gembira kerana telah dibesarkan dgn cukup baik oleh seorang insan bergelar ayah..

Bambangan @ Ony berkata...

Berbahagialah kepada mereka yang masih memiliki ibu dan ayah sebab terlalu berbeza rasanya bila kehilangan seseorang yg amat bermakna dalam hidup kita....

satu yg sia ingat lagi sampai sekarang kata2 arwah bapa sia..

"tiada harta yang amat bermakna untuk saya tinggalkan buat kau, hanya ilmu sahaja yang dapat saya bekalkan untuk kau menghadapi dunia yang penuh dengan godaan dan cobaan ini"

dui nahhhh sedih ni ALV..... bah kita teruskan lah perjuangan hidup kita kio... teruskan mengasihi apa yg ada....

Thanks buat komen korang kio... Love you all.