07 November 2007


Emmm amat sukar untuk menyatakan betapa gembiranya saya pada malam pertemuan ahli-ahli Kadus Entertainment pada 20/10/2007 lalu.
Bukan saja pada malam harinya, tetapi juga pada sebelah petangnya, di mana kami (Barambang, Lihing dan saya sendiri) dalam keadaan kelam kabut, selepas gunting rambut terus meluru laju dengan Kancil dari Pekan Dongonggon ke Pekan Kota Belud, untuk menghadirkan diri ke Mini Gathering KE 2007 anjuran YAN.......
Dalam keadaan cuaca yang tidak menentu diiringi lagi dengan keadaan kesesakan jalan raya sepanjang perjalanan dari Dongonggon ke Kota Belud, kami bertiga tetap berazam untuk sampai ke destinasi dalam masa 45 minit, namun kami hanya berjaya sampai lebih kurang 1 jam 30 minit.... hahhahahhahahaa kesian diorang c Gogds menunggu kami.
Walaupun kami sampai lewat, kami tetap datang walaupun tiada paluan kompang dari pihak c Yan, hahahhaaa (indadalah saja tambah2 ayat saja bah ni)...... Dengan berpayungkan 10 jari, kami bertiga berlari menuju ke Cyber Cafe (yg tidak menyediakan sebarang jenis cafe hehehhe) c Yan yang bersebelahan dengan Superstore KB..... (Emmm ingat superstore ingat payung pula.....)
Emm sebenarnya ni kali kedua sia jumpa c Yan @ gadis mesra (bukan mesra BOB AF ya), tapi dia memang mesra lah sampai beberapa member KE yang datang deluan di KB, sikit lagi inda mau balik oh......Oh ya sikit lupa mau g tau sepa2 yang hadir pada Mini Gathering KB anjuran c YAN pada 20/10/2007 tempoh hari tu...... emmm tidak lain dan tidak bukan kalau bukan c BOSS KE sendiri.... GOGDS, pastu c LUGU, c KADUS, c BARAMBANG, c LIHING dan sudah semestinya sia sendirilah kan c BAMBANGAN.
Sebenarnya tidak banyak yang kami perkatakan pada hari tu, sebab Kancil kami tiba agak lewat sedikit dari perancangan asal, tapi yang pasti CC c YAN 'pecah' dengan gelak ketawa kami ala-ala pontianak dapat mangsa..... hehehehheee. Lebih2 lagi bila c KADUS kah atau c YAN kasih tengok itu Osama buat ucapan Kaamatan..... hahahahaha c LUGU lah yang paling kuat ketawa time tu.....
Emmm selesai ketawa, kitaorang p minum sana kadai sebelah CC c YAN juga, kira mau cari mee sup KB tapi itu jam kedai2 jual mee sup dah tutup, yang ada sup tulang dan urat sahaja, emmm apa lagi kami bantai saja lah.....
Selesai minum kita masing2 bersalaman dan ada juga adengan berpeluk-pelukan... hehehehhee satu adengan yang pada saya sebagai orang Sabah dan dibesarkan di Sabah adalah adengan yang besa besa saja..... sebab kita sudah besa bah keadaan cam tu kan.... do oiiiii.....
So bila dah salam2 kita orang pun cow ke KK.... dan sepanjang perjalanan balik dari KB ke KK tu, hujan saja bah, dan seperti besa, sia pun O Oi lah, tidur, zzz zzzz zzzz.....
Tapi sebelum balik ke KK, ada rancangan untuk mau minum Bahar malam tu sana Koisan Cafe, jadi c Gogds pun suruh lah cari..... apa lagi, terpaksalah kami masuk kampung keluar kampung orang cari, sampai di Tengilan bah p cari, sikit lagi sampai di Kayangan... ehhh salah, Kayangat (emmm salah eja mungkin ni)......
Dukacita dimaklumkan, bekalan bahar di Kota Belud, 100% habis..... kami pun inda tau sepa yang habiskan.... Sudahlah kami inda dapat bahar hari tu, kana tiaw lagi bah oleh penjualnya, tapi bukan sia yang kena cuci telinga lah.... hahahhahaa sepa lagi kalau bukan c BARAMBANG...... jadi len kali kalau mau minum bahar, kena booking awal2, emmm (5 bulan lebih awal kah tu BARAMBANG?)
Tapi dalam kedukacitaan kami tu, ada juga gembiranya, sebab c BARAMBANG terjumpa juga kawan lama dia..... emmm sepa tu ya... lupa namanya..... Time tu kawan dia tengah moginum bahar.... (sia rasa diorang punya grouplah yang kasih habis bahar di KB tu hari.... wakakakkaaaa)
Sampai di KK lebih kurang jam 4 petang (masih hujan juga)...... dan kami bertiga yang pada masa tu stay di Borneo Resthouse Hotel (emmm bukan nak promosi ya wakakakkaa) bersiap sedia untuk malam KE Gathering 2007 yang dianjurkan di Koisan Cafe.........
(Cerita akan bersambung sebentar lagi..... jom kerja)

by Bambangan @ Ony
11/5/07

2 ulasan:

acis-atukk oii berkata...

Bambangan, jgn lupa ahh, ada tu kita singgah pegi beli bahar...hehehehe

Bambangan @ Ony berkata...

Oh ya sia lupa pula... jap sia edit dulu