15 Ogos 2008

LOVE @ CINTA

Apa yang kita ingat dari kenangan yang terakam oleh kita? Nama tempat, nama permainan, nama teman atau kejadian adalah hal-hal yang mungkin lambat laut boleh terlupa. Tetapi tidak dengan rasa. Rasa senang, rasa sedih yang akan terus kita bawa tanpa mudah tercicir disepanjang perjalanan kita dan semakin kita dewasa, kita akan menyedari bahawa diantara kenangan-kenagan tersebut, ada satu rasa yang paling besar iaitu rasa CINTA. Kerana ketika satu persatu cerita berhenti dan menjadi kenangan CINTA terus bergerak seiring harapan yang menyertai ia. CINTA yang terlihat oleh mata tak teraba oleh tangan tapi ia ada bahkan sejak kita belum boleh MENGUCAPKANNYA. CINTA yang sejati, CINTA yang ketika kita kira sudah pergi ternyata cuma bersembunyi menunggu untuk datang kembali lagi.



KITA tidak akan bakal TAHU apa akan terjadi ESOK sekiranya kita BERHENTI dan PUTUS ASA pada hari INI.

Rasa KETAKUTAN mengalah rasa sebenar kita kepada si dia, kita TAKUT dengan hal-hal baru, salah satunya dianggap ISTIMEWA oleh seseorang.

AKU adalah kunang-kunang, dalam gelap aku TERBANG, dalam gelap aku TERANG, dan jadikanlah kau senja kerapa gelap kau ADA, kerana gelap kau INDAH.

Aku hanyalah kunang-kunang dan engkau hanyalah senja dan gelap kita berbagi, dalam gelap kita ABADI.

Siapa di dunia ini yang tidak mahu mempunyai kekasih? Aku juga mahu mencintai dan dicintai. Cuma mungkin aku telah 'disumpah', ditakdirkan cuma untuk mencintai bukan untuk dicintai.

Kalau kita jatuh cinta, makan lebih enak, tidur lebih nyenyak, pastinya senyum terus, jalan seperti tidak berpijak tanah, seperti terbang..... melayang.....KETAKUTAN yang berlebihan itu berbahaya sama bahayanya dengan harapan yang berlebihan

2 ulasan:

urang ranau berkata...

uishh..jiwang dan penuh dg jiwang karat bertagar post ko ni ah..nasib baik sia belum ada special kenen..klu inda sudah sia copy paste and msg kasi dia..hehehe anyway happy weekend to you..

Bambangan @ Ony berkata...

Ngehehehe, emmm curahan begia tu kan...